Dojenček v maternici živi v ritmu srčnega utripa svoje matere. Sliši in čuti zvok in čustva maminega glasu. Ko se dojenček rodi, ustvari svoj prvi zvok s svojim najbolj pristnim instrumentom – glasom. Nekaj tednov dojenček glas uporablja le klic po mleku. Postopoma dojenček odkrije lastne zvoke in začne eksperimentirati, se igrati in komponirati.
Pri štirih mesecih dojenček prepozna izraze obraza in dojema čustva. Kmalu se pojavi tudi smeh in nato dojenček spoznava večino sveta skozi igro in zvok. Pri šestih mesecih dojenčki prepoznajo pesmi in se nanje odzivajo z gibanjem, tresenjem, treskanjem in tolčenjem igrač.
Ko smo otroci, uporabljamo svoj glas in druge instrumente za izražanje čustev. Poleg tega pa je s tem povezan tudi način učenja. Preko glasbe se dojenčki učijo vzorcev, ritma, rim in strukture in to brez zapletenega jezika. Dojenčki se učijo kako se ljudje povezujemo in izražamo čustva. Poleg tega pa nam petje in ples prinašata tudi zadovoljstvo in spodbujata domišljijo ter pripovedovanje zgodb.
Petje ima veliko presenetljivih koristi za otroke.
Pomen glasbe ali plesa ni odvisen od jezika, ki ga govorimo. Naš prvi odziv na glasbo je skozi gibanje telesa. Dojenčki ustvarjajo svojo lastno koreografijo še pred rojstvom. V maternici vadijo raztezanje, brcanje in udarjanje. Vsi majhni otroci se popolnoma prepuščajo fizičnemu občutku gibanja.
Petje je tudi aerobna vadba, ki izboljšuje učinkovitost kardiovaskularnega sistema, povečuje oksigenacijo krvi in izboljšuje budnost. Petje je povezano z zmanjševanjem stresa, dolgoživostjo in splošnim zdravjem. Izboljšanje pretoka zraka v zgornjem dihalnem traktu ovira bakterije, ki in gripo. povzročajo prehlade
Opazili so, da skupno petje izboljšuje počutje in vedenje otrok. Pomaga jim, da se povežejo – ne glede na pesem ali jezik. Preko petja lahko otroci izražajo svoja čustva veselja ali navdušenja, strahu ali ponosa. Glasbena dejavnost vključuje mnoge različne dele možganov, zato petje (ki vključuje glasbo in jezik) pomaga razvijati vsa ta področja možganov, kot so ugotovili v nevroloških študijah iz Velike Britanije, Nemčije in ZDA.
Pomembnost gibanja in plesa.
Nekateri učitelji pravijo majhnim otrokom naj ‘sedijo tiho in poslušajo’ glasbo. Opazili so, da je to nemogoča zahteva in tudi nezaželena. Opazovanje otrok, kako poslušajo glasbo, je ključni del ocenjevanja njihovega razvoja, in v takih trenutkih bi upali, da vidimo, kako se stopalo premika v ritmu ali kako se roke plesno premikajo ali včasih izražajo tiho začudenje.
V mnogih kulturah ni jasnih ločnic med glasbo, petjem in plesom – vidijo jih kot celovito dejavnost. Pravzaprav v mnogih afriških kulturah ni ločenih besed za petje in ples ali glasbo.
Skozi ples otroci razvijajo občutek za prostor, postanejo manj nerodni in bolj pozorni do drugih, ki delijo njihov prostor. Otroci, ki imajo težave z jezikom, lahko skozi ples in gibanje izrazijo svoja čustva z neposrednostjo.
Priprava otrok na 21. stoletje.
S svobodno komunikacijo z glasom, obrazom in telesom se otroci naučijo samozavestno izražati ideje, sočustvovati z drugimi iz različnih kultur in ozadij ter se počutiti dobro v svoji koži. Pesem, glasba in ples lahko otrokom pomagajo postati bolj domišljijski, samozavedni in sodelovalni globalni državljani.
Ljudje smo naravno kreativni, ustvarjalni ter umetniški.
Povzeto po britishcouncil.
Draga mamica, podari nekaj lepega sebi in svojemu otroku.
Zapleši že danes!
Topel objem,
Doris